torstai 1. huhtikuuta 2010

Kengät, joita ilman kevät ei olisi saapunut



Tällaisia mustia ihan matalavartisia (juuri ja juuri nilkkaan yltäviä) ja matalia nilkkureita olen etsinyt viime syksystä saakka. Terävämpi kärki tuntuu taas pyöreä- ja pehmeäkärkisten kenkien jälkeen raikkaalta. Olen kaivannut tällaisia kenkiä osaksi omaa kevättyyliäni niin kipeästi, että pelkäsin oman kevääni jäävän saapumatta, jos kenkiä ei löytyisi. Olen kolunnut kirppareita, koska kaupoista mitään lähellekään tämän tyylistä ei ole löytynyt. Etsinnät päättyivät vihdoin sunnuntaina, kun bongasin Valtterissa erään myyntipöydän alla alunperin Din Skon täysin käyttämättömät nilkkurit. Hyökkäsin haukkana kenkien kimppuun, ettei kukaan ehtisi ensin. Kengät tuntuivat kuin minun jalkoihini tehdyiltä ja maksoivat olemattomat kaksi euroa. Olin iloni ja onneni kukkuloilla. Nyt odotan vain, että asvalttikadut kuivuisivat vielä vähän, ettei mokkajäljitelmästä valmistetut nilkkurit pilaantuisi ekalla käyttökerralla. Kutkuttaisi kyllä jo päästä rakentamaan asuja näiden kenkien ympärille.

4 kommenttia:

Henna kirjoitti...

Vaikken erityisemmin tällä hetkellä sytykkään teräväkärkisiin popoihin, nää näyttää hyvältä. Ehkä se tuo mokka ja nilkkurimaisuus tekee sen? Ja makeet farkut myös!

Janita kirjoitti...

Little M, musta taas toi terävä kärki näyttää just jotenkin raikkaalta ja uudelta, kun viime vuodet olen käyttänyt kenkiä, joissa on pyöreähkö kärki. Ja tosiaan mokkanahka materiaalina varmasti omalla tavallaan pehmentää kengän ulkonäköä terävästä kärjestä huolimatta. Farkut on muuten ostettu pari kuukautta sitten Zarasta, mutta olen nähnyt niitä myynnissä edelleen. Oon ihan rakastunut niihin, ihan yhdet lempparifarkut!

Emma kirjoitti...

Helouu, ajattelin vaan ilmotella, että vein paketin äsken postiin. Toivottavasti on siellä jo perjantaina. (:

Janita kirjoitti...

Rubio, ok! Kiva! :)

 
>